Pressrum

Här kan du läsa om Ditt varumärke i media samt ladda ner egna artiklar. Egna artiklar finns längst ner på denna sida.

Nedan kan du ladda ner högupplösta bilder på Isabel.

Högupplösta bilder


Isabel-Runebjork-1.jpg (4704 kB)


Isabel-Runebjork-2.jpg (3045 kB)


Isabel-Runebjork-3.jpg (3880 kB)


Isabel-Runebjork-4.jpg (4535 kB)


isabel_runebjork01.jpg (3,14 MB)

Fotograf: Kristina Sahlén

Isabel Runebjörk och Ditt varumärke i media

Artiklar från 2006 till 2010 går att finna i Mediaarkivet och Affärsdata.

Listan på artiklar nedan sträcker sig fram till september 2006:

  • CIO Sweden, Nr 6, September 2006, s. 66, "Vässa ditt varumärke", Magnus Alm
  • TV4, Nyhetsmorgon, 8/7 2006, Annika Jankell intervjuar Isabel om hur man bäst tar hand om sitt personliga varumärke.
  • Aftonbladet Klick!, 7/7 2006, s. 25-26, ”Britney gör en ”Demi Moore””, Miranda Sigander.
  • Take off, maj 2006, ”Tydlighet stärker det personliga varumärket”, Eva Schoultz.
  • SvD, 27/3 2006, ”Experten lär fp-politiker att bli personligare”, Dan Nilsson. 
  • Hennes, nr 3, mars 2006, "Det nya teve-egot”, Linda Svensson.
  • Sveriges Radio P4 Örebro, Boulevard, onsd 25/1, kl. 11.03 – 12.00, Arne Holmberg intervjuar Isabel om konsten att söka jobb och få det.
  • Aftonbladet, 8/1 2006, "Så blir du ett varumärke®", Katarina Sternudd. 
  • Campus, 4-05, s. 53, "Hur ska du sticka ut från mängden?"
  • VLT, 17/12 2005, s. 2-3, "Proffset fixar din profil", Susanne Ståhl.
  • NU – det liberala nyhetsmagasinet, 24/11 2005 s.12, "Personlig utveckling börjar inifrån", Jan Fröman.
  • NU – det liberala nyhetsmagasinet, 24/11 2005, s.13-14 "Isabel lät Jan behålla slipsen", Jan Fröman.
  • Smålandsposten, 21/11 2005, s. 8, ”Isabel lär folk att kommunicera ärligt”, Åke Svensson.
  • Metro, 17/11 2005, s. 31, ”Rätt styling bra för karriären”, David Baas. 
  • Dagens Industri, 14/11 2005, s. 14, ”Själv bästa varumärke”, Ulla Hasselgren.
  • Dagens Industri, 14/11 2005, s. 15, ”Karriärister bör vara noga med förpackningen”, Ulla Hasselgren.
  • Personalchefen, nr 4 2005, s. 9, ”Stärk ditt personliga varumärke”, Gabriella Wejlid.
  • Computer Sweden, 24/10 2005, s. 21, "Hitta rätt väg med en personlig coach", Thomas Johnson.
  • Pressklubben SvT 24, 22/9 2005: Isabel Runebjörk är med och diskuterar H&M, Kate Moss och relationen mellan personliga varumärken och produktvarumärken.
  • Lantz i P3, 20/9 2005: Isabel Runebjörk intervjuas av Pontus Enhörning om personliga varumärken.
  • DN Jobb, 11/9 2005: "Lägg märke till din profil", Christina Zaar. 
  • Kupé, juli-augusti 2005, Annika Jankell. "Personligt varumärke. Så skapar du din profil."
  • TV 8, 19/5 2005: inslag i intervju med Lars Leijonborg i Studio 8, Joel Dahlberg.
  • Studentliv, 13/5 2005, ”Nätverk ger försprång”, Tora Gran.
  • Resumé, 21/4 2005, s. 42, "Fem i topp", Isabel Runebjörk.
  • Kvalitetsmagasinet, 27/4, Visa vem du är. Recension av Ditt personliga varumärke. Bengt Klefsjö.
  • SvD Näringsliv, 19/4 2005, s. 11: Mingel ett bra sätt att bygga nätverk. Åse-Marie Nilsson.
  • Dagens Industri, 13/4 2005, s. 4: Kvinnor måste bättre exploatera den makt de faktiskt redan har. Marie Ahlgren, Birgit Nordahl, Isabel Runebjörk.
  • Dagen, 9/3 2005: 6 kändisars varumärken som Isabel Werner Runebjörk uppfattar dem.
  • Chef, nr 3 2005, s. 9: Heta listan: Kung på ledarskapstoppen. Ingrid Askeberg.
  • SvD Brännpunkt, 8/2 2005, s. 5: Våga vara som kungen. Isabel Runebjörk.
  • ICA Kuriren, 31/1 2005, s. 46-47: Bygg ditt varumärke! Fredrik Kullberg. 
  • Sveriges Radio P1, Skolakuten, januari 2005: intervju om rektorn som varumärke. Lucas Linné.
  • Metro, 11/12, s. 3: Investera i ditt eget varumärke. Katarina Arnstad Elmblad.
  • Svensk Damtidning, 9-15/12 (nr 51): Bokreleaseparty i Gamla Stan. Catarina Hurtigh.
  • NU, 25/11 (48/04), s. 28-30: Så skapar du ett personligt varumärke. Robin Govik.
  • NU, 18/11 2004, s. 7: Om att leva som man lär. Nina Lundström.
  • Hänt Extra, 16/11 2004, s. 9: Festextra: Personliga Varumärken. Hans Shimoda.
  • Affärsvärlden 10/11 2004, s. 80 Våga sälja dig själv (kortrecension av boken Ditt personliga varumärke).
  • Radio Örebro, Boulevard: 2/11 2004, intervju i direktsändning om personliga varumärken. Arne Holmberg.
  • Dagens Media, 8/9 2004, s. 17: PR-förlust för Svenskt Näringsliv. Virve Hedenborg.

Egna artiklar


"Ditt personliga varumärke". Retorikmagasinet juni 2005
Kvinnor måste bättre exploatera den makt de faktiskt
   redan har, debattartikel i Dagens Industri

Våga vara som kungen, Svenska Dagbladet
Utseendets betydelse för framgång i yrkeslivet.
  Undersökning i samarbete med Quickwise oktober 2005
  (PowerPoint).
Läs pressrelease (pdf)

Mediet är budskapet, även när mediet är en människa.